Honda UMK 425 L: základní model křovinořezů UMK se silným 4-taktním motorem se snadným startováním, obloukovou ovládací rukojetí, komfortním dvojitým zádovým postrojem s bezpečnostní karabinou a poloautomatickou žací strunovou hlavou typu Tap & Go a 3 zubým žacím kotoučem o průměru 255 mm v základním vybavení.
LEHKÝ A OBRATNÝ
Tento lehký křovinořez UMK425 ve specifikaci „L“ je vynikající pomocník při likvidaci přerostlých travin, náletů a menších křovin hlavně ve svažitém a nepřístupném terénu. Při práci je stroj zavěšen na bezpečnostní karabině komfortního zádového postroje a při dokonalém vyvážení dle postavy uživatele je jeho ovládání pomocí obloukové rukojeti s antivibračním úchopem velice snadnou záležitostí, kterou zvládne i méně zručný uživatel. Díky obloukové rukojeti je tento stroj hodně kompaktní, při použití velmi obratný, a proto vhodný pro používání nástavců jako jsou např. nůžky na živý plot, prořezávací pilka atd. Rovněž je vhodnější pro práci v úzkých průchodech, uličkách a stísněných prostorech.
Ekologický, úsporný, a hlavně velmi tichý motor ocení hlavně příznivci hlavně z řad chatařů, chalupářů či majitelů rodinných domků. Patentově chráněný miničtyřtaktní motor 25 ccm o výkonu 1,1 PS je s dostatečnou rezervou bez problémů pohánět celou řadu žacích nástrojů jako je strunová hlava, ocelové travní popř. pilové kotouče nebo dokonce vyvětvovací řetězovou pilu. Základní výbava křovinořezu zahrnuje kromě stroje samotného, komfortní, bohatě polstrovaný zádový postroj, dva žací nástroje, sadu ochranných krytů, sadu nářadí pro montáž a základní údržbu a praktický textilní vak na toto příslušenství.
Jako příslušenství lze v síti autorizovaných prodejců získat celou řadu originálních doplňků jako jsou náhradní struny, kotouče, oleje, přilby, štíty, nůžky na živý plot, pilový kotouč, prořezávací řetězová pila a další.
Strunová hlava TAP & GO
Poloautomatická strunová hlava zajišťuje optimální dávkování žací struny dle míry její opotřebení. Pokud je struna zkrácena opotřebováním, stačí během rotace strunové hlavy klepnout o zem, dojde tak k mžikovému uvolnění zámku struny a odstředivou silou se struna automaticky odvine z cívky uvnitř hlavy a prodlouží se tak sekací rameno struny až na max. 300 mm. Poklep můžete opakovat dokud nedojde k povytažení struny na požadovanou délku. V případě delšího povytažení dojde k automatickému zaříznutí struny. V případě delšího povytažení dojde k automatickému zaříznutí struny. Strunová hlava Honda má průměr 125 mm a cívka pojme 3 metry náhradní struny, což je o 56% více náhradní struny, než-li standardní strunové hlavy o průměru 100 mm.
Úhlová převodovka
Úhlová převodovka je vyrobena přesným litím hliníkových slitin a je mnohem odolnější vůči nárazům než běžné, lisované převodovky. Během práce musí samotná převodovka snášet ohromné nárazy a zatížení. Proto je blok úhlové převodovky u Hondy opatřen symetrickými žebrovými výztuhami, které poskytují převodovce dostatečnou pevnost i do nejtěžších podmínek použití. Největším nepřítelem pro úhlové převodovky je ovšem prach a namotávání trávy; z důvodu minimálních vůlí, jsou všechny pohyblivé části úhlového převodu a styčné plochy úhlových převodovek Honda velmi přesně spasovány a pro spolehlivé utěsnění je použito trojité ochrany na rozdíl od běžného, dvojitého nebo dokonce jednoduchého. Tak Honda zaručuje dokonalou ochranu vysokootáčkových úhlových převodů proti prachu a namotané trávě.
Ochranný kryt
Pokud potřebujete jako pracovní nástroj použít 3 - zubý či jiný travní žací kotouč, stačí jednoduše od rozměrného ochranného krytu oddělit pouze spodní ochranný proužek se zařezávacím břitem pro žací strunu. Není tak nutné pořizovat pro každý žací nástroj zvláštní kryt a dle potřeby kryty měnit. Při použití strunové hlavy, je ochranný kryt opatřen ochranným pruhem s ostrým zařezávacím břitem. Ten slouží k automatickému zakrácení žací struny na předepsanou pracovní délku při případném prodlužování opotřebované struny (viz. Strunová hlava Tap & Go). Jiní výrobci mnohdy používají plastový břit, který brzy ztratí svoji účinnost. Honda používá břit ocelový, který lze v případě nutnosti nabrousit. Byť se to zdá zbytečné, ale perfektní funkce tohoto břitu je z hlediska funkčnosti a bezpečnosti zcela zásadní. Profesionálové jiné ochranné kryty než s ocelovým břitem nemohou použít.
Komfortní rukojeti
Rukojeti jsou mnohdy opomíjenou součástí stroje. U Hondy se tvarování, velikosti a materiálu rukojetí věnuje velká pozornost. Bezpečnost při manipulaci se strojem, jako je křovinořez je na úrvním místě. Proto i bezpečný úchop a držení je velmi důležitý. Ale i na komfort obsluhy se nezapomíná. Rukojeti jsou jedinými styčnými body obsluhy se strojem. Proto byla věnována velká pozornost přenosu nežádoucích vibrací na ruce obsluhy. Povrch rukojeti je v místě úchopu potažen měkčenou gumou, která pohlcuje velkou část vibrací od pracujícího stroje. Znatelně se tak snižuje únava obsluhy při dlouhodobé práci se strojem.
Komfortní zádový postroj
Tento dvouramenní zádový postroj lze pro optimální nastavení pohodlně nastavit na velikost každého uživatele. Mimořádně bohaté polstrování ramenních popruhů je příjemné pro každou postavu a důmyslné rozložení hmotnosti na bedra obsluhy, pohlcují velkou míru vibrací a poskytují, na trhu jedinečnou, míru komfortu tak, aby obsluha ani při dlouhodobé práci netrpěla únavou. Ochranný kryt chrání bok uživatele od přímého kontaktu s hřídelí křovinořezu a s bezpečnostním závěsem s uvolňovacím systémem.
4-taktní motor HONDA
O pohon křovinořezů a i ostatních lehkých, ručně nesených strojů Honda se stará miniaturní 4-taktní motor Honda zdvihového objemu 25, resp. 35 ccm. A proč dát přednost 4-taktu před dvoutaktním motorem? Lehký start. S hodnotou 7,2 kg nutnou pro zatažení startovací šňůry pro nastartování motoru je start bezkonkurenčně nejlehčí ve srovnání s jinými motory srovnatelných velikostí. Nízká hlučnost. Díky nízko posazenému vlnovému spektru hluku je pro uživatele zvuk 4-taktní Hondy příjemnější a snesitelnější již od samotného nastartování.
Snížené provozní náklady a snadná údržba. Jak je všeobecně známo, pro 4-taktní motory není nutné připravovat směs benzínu s olejem. Jako palivo stačí pouze čistý, automobilový benzín. Ve skutečnosti je tak spotřeba oleje mnohonásobně nižší než u jiných motorů a s tím i nižší náklady na provoz. Nízká spotřeba paliva a delší akční provozní doba. Nízký zápach, emise a kouřivost. Díky spalování čistého automobilového benzínu bez příměsi oleje jsou kouřivost a emise až o 80% nižší než u dvoutaktních motorů v dané třídě.
Typ motoru | 4-taktní jednoválec |
---|---|
Jmenovitý výkon motoru (kW/min<sup>-1</sup>) | 0,72 / 7000 |
Rozměry stroje (L x Š x V) (mm) | 1859 x 384 x 252 |
Suchá hmotnost (kg) | 5,98 |
Objem palivové nádrže (litrů) | 0,58 |
Zdvihový objem (cm<sup>3</sup>) | 25 |
Objem olejové náplně (litrů) | 0,08 |
Model motoru | GX 25 |
Výkonová kategorie (HP) | 1,1 |
Záruka | Prodloužená 60 měsíců |
Způsob přenosu síly | Antivibrační odstředivá spojka |
Hlučnost - akustický výkon dB(A) | 109 |
Další vybavení | Profesionální vysoce odolný úhlový převod |
Postroj | Dvojitý zádový, komfortní |
Typ náhonu | Pevná hřídel |
Typ ovládací rukojeti | Oblouková rukojeť |
Pracovní nástroje | Strunová hlava Tap&Go, 3-zubý travní kotouč 255 mm |
Řetězová prořezávací pila | Volitelně |
Nůžky na živý plot | Volitelně |