Díky možnosti vypnutí pohonu pásů je manipulace s frézou na místě a řízení frézy velmi snadné i při vypnutém motoru (např. při parkování ve stísněné garáži) a vše hravě zvládne i méně tělesně zdatný uživatel. Materiál pojezdových pásů je technická pryž, zesílená kevlarovou textilií tak, aby pásy nepoškodily povrch země, po kterém se stroj pohybuje. Více
Sněhová fréza HSS 1380 T je skutečný „profík“, který je určen ke každodennímu nasazení v nejtěžších podmínkách velké vrstvy sněhu. Tomu odpovídá i konstrukce sněžné frézy, která přímo ovlivňuje vlastní odklízecí výkon, spolehlivost, robustnost a hlavně komfort a lehkost obsluhy.
jako buldozer, který se sněhu nebojí
Nový frézovací mechanizmus šíře 81 cm se zvětšenou výškou na 55 cm disponuje podávacím šnekem se zvětšeným průměrem na 34 cm, vyrobeným z vysoce pevnostní oceli tak, aby se nikdy nekroutil ani při frézování těžkého nebo zledovatělého sněhu. Břit šneku je vybaven po obvodu kovanými zuby, které pomáhají efektivně rozdrtit i ledovou vrstvu nebo delší dobu uleželý nebo udusaný sníh. Celý mechanizmus je navíc chráněn proti poškození ochranným systémem střižných bezpečnostních šroubů, které se v případě nadměrného přetížení nebo zablokování šneku cizím předmětem přestřihnou dříve, než dojde k destrukci převodovky. Samotný bunkr je dostatečně robustní a pevný tak, aby nebyl deformován působením ohromné síly sněhové vrstvy mnohdy převyšující i samotnou výšku frézovacího mechanizmu. Je vyroben z odolné oceli, schopné odolávat i abrazivnímu a chemicky agresivnímu materiálu, který je většinou součástí sněhové vrstvy hlavně v blízkosti silnic a komunikací. Nově tvarovaný komín výhozu s elektrickým ovládáním značně zvýšil komfort ovládání směru odhozu sněhu. Plynulé nastavení výšky frézování je zde samozřejmostí. O pohon se stará profesionální motor Honda řady GX 390 s ručním startérem, naladěný do režimu nejvyššího kroutícího momentu a propůjčuje celé fréze dostatečnou rezervu síly. Pojezd je zajištěn hydrostatickou převodovkou, která zajišťuje plynulou regulaci rychlosti jízdy nezávisle na otáčkách motoru. Proto pouze jednou pákou nastavíte rychlost jízdy, aniž byste ovlivnili rychlost otáčení frézovacího šneku. Nový vzor pojezdových pásů zajišťuje fréze lepší trakci, zvýšenou podélnou stabilitu při jízdě po vrstevnici a jsou ovládány tzv. „rajčáky“, neboli „zatáčecími páčkami“, kterými lze ovládat příslušný pás tak, aby fréza zatáčela. Díky možnosti vypnutí pohonu pásů je manipulace s frézou na místě a řízení frézy velmi snadné i při vypnutém motoru (např. při parkování ve stísněné garáži) a vše hravě zvládne i méně tělesně zdatný uživatel. Materiál pojezdových pásů je technická pryž, zesílená kevlarovou textilií tak, aby pásy nepoškodily povrch země, po kterém se stroj pohybuje. Na práci si přitom posvítíte novým výkonným LED světlometem s velikou světelnou účinností.
Rozměry stroje (L x Š x V) (mm) | 1485 x 835 x 1105 |
---|---|
Typ pojezdové převodovky | HYDROSTATIC Drive |
Startování | Ruční |
Suchá hmotnost (kg) | 125 |
Objem palivové nádrže (litrů) | 6,1 |
Model motoru | GX 390 T2 |
Výkonová kategorie (HP) | 13 |
Záruka | Prodloužená 60 měsíců |
Typ podvozku | Pásový |
Šíře | 81 |
Max.kapacita odhozu sněhu (t/hod) | 75 |
Max.vzdálenost odhozu sněhu (m) | 17 |
Garantovaná hlučnost (dB) | 102 |
Ovládání odhozu sněhu | Elektromechanické |
Stranové naklápění šneku frézy | Ne |
Světlomet | LED |
Palivoměr | Ano |
Nastavení výšky šneku frézy | Plynulé |