Motorové vodní čerpadlo WB30 slouží pro rychlé přečerpání velkého množství vody. Profesionálové zcela jistě ocení čerpadlo, usazené v pevném a odolném trubkovém rámu, který odolá hrubému zacházení i v těžkých pracovních podmínkách. Tomu odpovídá i pohon spolehlivým profesionálním motorem Honda. Čerpadlo si získalo oblibu hlavně u sborů dobrovolných hasičů jako zásobovací čerpadlo, u obecních úřadů pro zapůjčení občanům nebo pro odčerpávání velkého množství vody z jímek, bazénů, studní, farmářů pro zásobování vodou pastvin s dobytkem a závlahových systémů pod. Více
Vodní motorové čerpadlo WB 30: model středně výkonného motorového vodního čerpadla. Výkonné čerpadlo pohání profesionální motor řady GX s lehkým startem a to vše je zavěšeno v pevném ocelovém rámu. Na šroubení lze připojit šroubovací hasičskou půlspojku "B", na kterou snadno napojíte hasičskou hadici.
hodně vody? No problem.
Toto motorové vodní čerpadlo středního výkonu je svým provedením a výkonem určeno převážně pro přečerpávání velkého množství vody hlavně v prostředí hasičů, stavařů, rybářství a rybářských svazů, drobných farmářů, zemědělců, obecních úřadů a půjčoven a pod. Celá soustava je uložena na pružných silentblocích ve vyztuženém rámu, svařeném z ocelových trubek o průměru 25 mm. Ten zajišťuje mimořádnou ochranu soustavy proti případnému poškození a zároveň slouží jako transportní madlo pro snadnou manipulaci. Spolehlivý profesionální čtyřtaktní motor je s dostatečnou rezervou bez problémů schopen pohánět i vodní čerpadlo o max. průtoku až 1100 litrů za minutu. Základní výbava čerpadla zahrnuje kromě stroje samotného také sací koš, příslušné šroubení a hadicové nástavce s hadicovými svorkami pro hadici o průměru 80 mm. Ovládání čerpadla je velice snadné a jednoduché. Stačí natankovat, čerpadlo postavit na vodorovnou plochu, čerpací skříň zalít čistou vodou, motor nastartovat zatažením za rukojeť ručního startéru, počkat až si čerpadlo nasaje vodu sací hadicí. Po nasátí vody lze množství přečerpávané vody regulovat otáčkami motoru. Čerpadlo je utěsněno velmi kvalitní mechanickou hřídelovou ucpávkou z karbidu křemíku, která je sice velmi odolná vůči abrazivnímu působení přečerpávané kapaliny, ale velmi náchylná na přehřátí. Proto je nutné před nastartováním motoru vždy čerpadlo zalít vodou. Díky patentově chráněnému vzoru oběžného kola a přesné výrobě nedochází za chodu čerpadla ke zbytečným ztátám a čerpadlo ja schopno poskytovat vysokou sací schopnost na vstupu a vysoký tlak na výstupu z čerpadla. Konstrukce čerpadla je dostatečně robustní a pevná nekroutí se a spolehlivě tlumí působení vibrací od motoru na podklad. Údržba čerpadla je zcela nenáročná a spočívá v základní údržbě benzínového motoru a proplachování čerpadla po použití znečištěné, či jinak agresivní vody.
Záruka 5 let
Kupujícímu je poskytována prodloužená záruka až na dobu 5 let. Prodloužení záruční lhůty nad rámec zákonné je podmíněno technickou prohlídkou stroje po uplynutí každých 12 měsíců od data prodeje a potvrzení v Servisní knížce autorizovaným servisem HONDA. K zachování běhu pětileté záruky je i po uplynutí základní záruční doby nutné předávat stroj k pravidelným ročním kontrolám do autorizovaného servisu HONDA. Provedení kontroly bude potvrzeno zákazníkovi v Servisní knížce. Tím je splněna podmínka pravidelné roční kontroly a tím je umožněno prodloužení záruky o další rok, a to až do celkové doby trvání 5 let ode dne převzetí stroje zákazníkem. Prodloužená záruka je podmíněna používáním výhradně originálních náhradních dílů, spotřebního materiálu a provozních kapalin HONDA. Tyto roční prohlídky jsou hrazeny zákazníkem dle platného ceníku prací autorizovaného servisu HONDA, který prohlídku provádí.
Průmyslový profesionální motor
Benzínové spalovací motory jsou pro Hondu nosným výrobním programem, který položil základy celé výrobní divizi motorových strojů, tzn. Honda Power Equipment. Historie výroby spalovacích motorů pro pohon pracovního zařízení se začala psát v roce 1953. Během krátké doby si spalovací motory Honda vybudovaly renomé špičky na trhu. I díky výrobě těchto motorů je společnost Honda největším světovým výrobcem spalovacích motorů. Průmyslové motory dnes představují jednoznačnou špičku mezi pohonnými jednotkami malé stavební, zemědělské, zahradní a jiné techniky. Jako jediné zvládají enormní zátěž profesionálního provozu v drsných podmínkách stavenišť ve strojích jako je řezací technika na beton, vibrační technika, elektrocentrály a čerpadla, ale i v oblasti zemědělství, lesnictví a zahradnictví. Průmyslové profesionální motory byly historicky u Hondy v padesátých letech minulého století nasazeny jako pohonné jednotky generátorů a rotavátorů. Poté následovaly další aplikace a dnes najdete motor Honda v celém spektru nabídky motorových strojů.
„Silikon-karbidová“ mechanická ucpávka
Jedná se o hřídelové těsnění s pružinou, skládající se z několika součástí, která utěsňuje rotační oběžné kolo v čerpadlové skříni vodního čerpadla a předchází tak průniku vody do motoru a jeho následného poškození vodou. Při čerpání vody obsahující abrazivní složky musí mechanické ucpávky hřídele odolávat opotřebení, a pokud bude čerpadlo v chodu bez naplnění komory čerpadla vodou ještě před spuštěním motoru, budou se rychle přehřívat a opotřebovávat. Kalová čerpadla značky Honda obsahují mechanické ucpávky hřídele z karbidu křemíku, zkonstruované zvláště vzhledem k vysoké odolnosti vůči abrazivnímu působení přečerpávaných látek.
Oběžné kolo
Standardní vodní (WB, WX) Širší lopatky produkují vyšší kapacitu průtoku.
Víceúčelové (chemické) (WMP) Speciálně konstruované čerpadlo, které je díky použitému materiálu schopno čerpat celou řadu průmyslových a zemědělských chemikálií.
Vysokotlaké vodní (WH) Oběžné kolo s delšími a užšími lopatkami umožňuje čerpadlu vyprodukovat vyšší tlak na výstupu. Tlak bude tím vyšší, čím bude větší průměr oběžného kola.
Kalové (WT) Tlustší a širší lopatky zaručují vysoký průtok. Tloušťka lopatek společně s velikým výstupem spirály umožňují průchod materiálu veliké zrnitosti, aniž by došlo k zablokování či poškození čerpadla.
Čerpadlová skříň
Pružné uložení čerpadla v rámu
Motor za chodu a proudící vody čerpadlem produkují jisté vibrace, jejichž velikost je závislá na míře zatížení. Celek motoru a čerpadlové skříně je uložen v ochranném nosném rámu, ve kterém při provozu čerpadlo stojí. Aby nedocházelo k přenosu vibrací na rám čerpadla a tím k nestabilní poloze na ploše a zvýšené hlučnosti čerpadla za chodu, je uložení motoru čerpadla na ocelovo-pryžových silentblocích se sklonem 45°, které zajišťuje dokonalé odstínění přenosu virací od motoru na nosný rám čerpadla. Rámové motorové čepadlo je tak za chodu klidné a nezvyšuje se hlučnost od vibrujícího nosného rámu čerpadla.
Typ motoru | 4-taktní zážehový jednoválec s rozvodem OHV |
---|---|
Jmenovitý výkon motoru (kW/min<sup>-1</sup>) | 3,6 |
Rozměry stroje (L x Š x V) (mm) | 510 x 385 x 455 |
Startování | Ruční |
Suchá hmotnost (kg) | 27 |
Objem palivové nádrže (litrů) | 3,1 |
Zdvihový objem (cm<sup>3</sup>) | 163 |
Objem olejové náplně (litrů) | 0,6 |
Model motoru | GX 160 |
Záruka | Prodloužená 60 měsíců |
Úroveň akustického tlaku v místě obsluhy - dB(A) | 88 |
Garantovaná hladina hluku - dB(A) | 106 |
Systém zapalování | Tranzistorové bezkontaktní |
Vrtání a zdvih (mm) | 68 x 45 |
Chlazení | Nucené vzduchem |
Pracovní otáčky motoru (ot.min<sup>-1</sup>) | max. 3600 |
Maximální průtok (l/min) | 1100 |
Celková výtlačná výška (m) | 28 |
Sací hloubka (m) | 8 |
Max.zrnitost nečistot ve vodě (mm) | 6 |
Průměr šroubení vstup / výstup (mm) | 80 / 80 |
Tlak (bar) | 2,8 |
Max.provozní doba na nádrž (hod) | 2,8 |